Hulp nodig?

+31 40 231 97 23 Open: Ma t/m Vr 9:00 - 17:30; Za 8:00 - 12:00

MVO plan

Stap 0 - Nulmeting en de voorbereiding voor MVO

Tijdens de nul meeting hebben we gekeken waar we nu staan. wat doen we al juist en wat moet echt anders. Zo kwam aan het licht dat we veel tijd en energie verloren gaat aan reistijd.

Stap 1 - De toegevoegde waarde van ons bedrijf

Een schone omgeving heeft al veel positieve effecten op de productiviteit. Zo is het van belang dat er binnen een kantoorpand regelmatig schoongemaakt zal worden om stof weg te houden. De ramen helder houden. Dit verbeterd de productiviteit en is goed voor de werknemers.

Stap 2 - Duurzaamheid in onze organisatie?

Onze organisatie kende al wat duurzame aspecten. Zo waren we al bezig om onze communicatie open te maken en goede samenwerkingen aan te gaan met groene leveranciers en besparen op electra en andere middelen waar we dit konden.

Stap 3 - Klein beginnen of alles ineens?

Wij hebben gekozen voor een big bang implementatie. Onze organisatie kent een platte structuur en een hoge mate van betrokkenheid. Het adopteren van de nieuwe manier van werken ging dan ook nagenoeg vlekkeloos.

Stap 4 - Planning: fasering en kritieke pad

tijdens het plannen van onze mvo overstap hebben we onze middelen bepaalt en gekeken wat is haalbaar. NEN en ISO keurmerken zouden we graag willen, echter de audits zijn te kostbaar. daarom hebben we onze KPI's opgeschreven en gekeken welke keurmerken en certivicereingen wel haalbaar zijn. Zo is het voor ons belangrijk dat we een goede braunche hebben die eerlijk is en dat we groene schoonmaak middelen gebruiken.

Stap 5 - Boegbeelden van MVO in uw organisatie

Binnen onze organisatie heeft iedereen een grote verandwoordelijkheid gekregen. Door elkaar op een efficiente manier te helpen is de organisatie haast zelfcontrolerend geworden.

Stap 6 - Icoonprojecten en quick wins

Een van onze icoonprojecten is het verdiepen en specialiseren in zonnenpanelen. Door hier meer rendament te behalen voor de klant is er sprake van een echte win-win situatie. de klant betaalt vaak minder dan het hem opleverd.

Stap 7 - Transparant MVO communicatie plan

Onze mvo doelen dragen we intern uit door het te bespreken en door dat we onze werkwijze hebben aangepast. Extern via onze website, we communiseren de groenste oplossen en proberen waar dit kan het mvo beleid uit te sralen.

 kantoor ruimte schoon AltijdNet